Ayam Brand #AyamBersamaMu CSR campaign


The Director General of JAKOA, Prof Dr Juli Edo (centre) togather with the Orang Asli communities in Kampung Orang Asli Changkat Bintang, Selangor

The kids in Kampung Orang Asli Changkat Bintang received the pasta products from Alce Nero

Villagers (left) in Kampung Orang Asli Changkat Bintang receiving 1 month canned food supply from Ayam Brand

JAKOA picking up the Ayam Brand products from Ayam Brand office



 

Kempen #AyamBersamaMu Menyokong Orang Aslidengan Makanan Berkhasiat

Ayam Brand & JAKOA Bantu Komuniti di Kampung orang Asli 

Changkat Bintang, Selangor

 

Shah Alam, 04 Ogos 2020  Komuniti Orang Asli turut terjejasmata pencarian akibat kurangnya peluang ekonomi ekoran wabakCOVID-19

 

Jabatan Kemajuan Orang Asli Malaysia (JAKOA) sedangbekerjasama dengan Ayam Brand™ bagi membawa kempenkebajikan komuniti viral #AyamBersamaMu ke komuniti Orang Asli di Selangor

 

Pantri komuniti #AyamBersamaMu kini berdiri dengan sendiri di 13 lokasi di seluruh negara dengan kerjasama komuniti yang menyumbangkan dan mengambil keperluan harian sepertimakananbagi membantu mereka yang memerlukandandisokong oleh sumbangan produk dari Ayam Brand, Mission Foods dan Alce Neroantara yang terlibat

 

Versi kempen kebajikan komuniti tersebut yang diubahsuai kinisedang dilancarkan di Kampung Orang Asli Changkat Bintangdengan bekalan produk Ayam Brand dan Alce Nero untuksebulan bagi kegunaan 39 keluarga Orang Asli

 

Ketua Pengarah JAKOA, Prof Dr Juli Edo berkata kempen#AyamBersamaMu diperlukan sebagai sokongan dalam bentuknyata dan psikologi bagi komuniti Orang Asli menerusisumbangan makanan keperluan dalam tempoh sukar ini.

 

Pakej rangsangan yang disediakan untuk Orang Asli telahmembantu banyak komuniti tetapi mereka masih menghadapicabaran ekonomikhususnya dalam menyara hidup keluargaKempen #AyamBersamaMu ini merupakan bantuan yang positifdan tepat pada masanya bagi komuniti Orang Aslidan menjadiperingatan buat mereka bahawa mereka tidak keseorangan. Ada organisasi dan individu yang prihatin akan nasib merekaUcapanterima kasih kami buat Ayam Brand dan Alce Nero di ataskemurahan hati syarikat-syarikat ini menyumbangkan produkmakanan sihat berkualiti premium,” kata Prof Dr Juli Edo. 

 

Oleh kerana komuniti-komuniti ini tinggal jauh di pedalaman, JAKOA akan mengendalikan sokongan logistik danmenyelaraskan tugas dengan Tok Batin dan orang tua-tua di kampung dalam mengedarkan sekotak 27 produk kepada ketua-ketua keluarga dalam setiap komunitidan pada masa yang samamengamalkan penjarakan sosial

 

Komuniti-komuniti ini amat terjejas di segi ekonomidansumbangan barangan makanan yang tahan lama merupakanpenghubung nyawa yang pentingKami berharap lebih banyakorganisasi akan menyertai kempen #AyamBersamaMu ataumemulakan usaha kebajikan sendiri,” tambah beliau

Menerusi program Tanggungjawab Sosial Korporatnya yang telahberjalan sekian lama, Ayam Brand™ telah menyumbang lebih 2 juta makanan berkhasiat kepada pertubuhan amal danmenyediakan makanan berkhasiat untuk lebih 21,800 orang dari524 organisasi dan NGO amal sejak 13 tahun lalu

 

Kempen kebajikan komuniti #AyamBersamaMu turut memberisokongan kepada petugas barisan hadapan di Hospital Sungai Bulohgolongan gelandangangolongan OKUanak yatimibutunggal dan orang tua sejak wabak Covid-19 melanda Malaysia. Dianggarkan 20,000 produk Ayam Brand telah diedarkan setakatini

 

Kami telah menyantuni pelbagai komunititerutama merekayang memerlukan menerusi kempen kebajikan komuniti inidanand berpuas hati bekerja dengan JAKOA bagi membantukomuniti Orang AsliProduk-produk kami sarat dengan zatmakanan dan rendah kandungan gula dan garammenjadikannyasesuai untuk pemakanan Orang AsliKami mengubah suai konseppantri komuniti kerana kekurangan penderma disebabkan lokasiyang terpencilKami mengalu-alukan jenama lain untuk turutserta dalam membantu komuniti iniKesimpulan daripadakempen #AyamBersamaMu ini adalah kita mampu bantu-membantu sebagai satu komuniti,” kata Pengurus PemasaranAyam Brand Malaysia, Cik Teoh Wei Ling. 

 

Kempen #AyamBersamaMu ini umpama pucuk dicita ulammendatang bagi penduduk Kampung Orang Asli ChangkatBintang di Selangor. 

 

Waktu ini merupakan tempoh sukar bagi kami kerana aktivitiekonomi di kawasan kami telah berkurangan dan peluang tidakbanyakSumbangan oleh Ayam Brand dan JAKOA inimeringankan kesusahan kami dalam menyara keluargaKami amat menghargai rasa timbang rasa dan kuantiti produk berkualitiyang disumbangkanIni mampu memastikan kesemua 39 keluarga di sini cukup makan untuk sekurang-kurangnya sebulanKami belum pernah mencuba tuna, saba atau pasta jadi ini jugamerupakan pengalaman baru buat kami!” terang Tok BatinHassan bin Kaku

 

Seorang penduduk kampungmenganggap sumbangan yang diberi ini sebagai durian runtuh yang amat dialu-alukan olehkomuniti Orang Asli Changkat Bintang.

 

Kami semua kenal jenama Ayam Brand, tetapi ia kami anggapmewah dan hanya untuk majlis istimewaDan kini kami adacukup untuk sebulanMalah kami tidak perlukan alat pembuka tin untuk menikmati tuna, sabakacang panggang dan santan iniKami berasa seolah-olah seluruh rakyat Malaysia bersama kami di dalam kempen #AyamBersamaMu ini,” kata pendudukkampung

 

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai kempenkebajikan komuniti 

                                               #AyamBersamaMu

                                               layari :

                                  https://www.ayambrand.com.my

Comments

Popular posts from this blog

Perozin®

PG MALL Antara Shopping Online Yang Terbaik Di Malaysia

PGMall No.1 local ecommerce platform